Slibná budoucnost pojízdných kaváren a dalších mobilních stravovacích zařízení?

Slibná budoucnost pojízdných kaváren a dalších mobilních stravovacích zařízení?

V současné době se rozmáhá prodej kávy, čokolády, dalších nápojů či třeba palačinek a zmrzlin z okének pojízdných dopravních prostředků (Food tracků). Vzhledem k tomu, že často poskytují zákazníkům finální produkty z velmi kvalitních surovin, daří se těmto prodejnám zejména ve velkých městech, kde si za kvalitu lidé rádi připlatí.

Velkou výhodou těchto mobilních prodejen je jejich možnost putovat městem a nabízet své produkty různým zákazníkům a vyhledávat tak ideální cílovou skupinu spotřebitelů, kteří si prodejnu oblíbí a stanou se pravidelnými zákazníky. Důležitým aspektem pro úspěšný prodej je i design Food tracku. 
pojízdná prodejna s palačinkami

Nabídka nápojů a jídla

Prozatím není těchto pojízdných kaváren/stravovacích mobilních zařízení mnoho a škála nabízených nápojů a jídla také není příliš pestrá.

V současné době je na vzestupu hlavně prodej kávy a čokolády. Nabídku by bylo dobré rozšířit o další nápoje jako čaje, smoothie, koktejly atd. Co se týká jídla, nejčastěji se setkáváme s prodejem palačinek a zmrzliny. Určitě by zákazníci uvítali prodej i dalšího jídla, třeba těstovin a salátů rychlých na přípravu a vhodných na uvaření v mobilním voze. 

Kde prodávat?

Nabízí se mnoho míst, kde se prodejnám daří, zejména všude, kde se konají nějaké společenské akce (koncerty, trhy atd.). To však přináší pouze nárazové výdělky. Je potřeba soustředit se na místa, kde bude zájem zákazníků pravidelný. Například v blízkosti metra, v místech větší koncentrace turistů, poblíž větších administrativních areálů, kde pracuje velké množství lidí apod.  
zmrzlina na kolečkách

Hygiena?

Není jednoduché získat si důvěru spotřebitele, což při tomto způsobu prodeje platí dvojnásobně. Lidé se často obávají pochybné kvality a hygienické úrovně. Proto je potřeba se na toto zaměřit a již od začátku podnikání klást velký důraz na kvalitu a čistotu, tedy zajištění bezpečného produktu. Potravinářské provozy, restaurační zařízení a všechna další místa spojená s prodejem potravin jsou ale v dnešní době kontrolovány důsledně a pravidelně kontrolními orgány, což je pro podnikatele určitý závazek a ve většině případů se proto snaží o dodržování všech hygienických a bezpečnostních zásad.